Сьогодні інформаційне суспільство потребує творчих особистостей, тих, хто здатний самостійно мислити, приймати нестандартні рішення, адаптувати свої знання в різних галузях з використанням найсучасніших технологій. Впровадження ефективних методичних засобів, технологій пошуку, навчання, виховання й самовдосконалення обдарованих дітей — ось головна мета освітньої діяльності кожного вчителя.
Саме про роботу з творчо обдарованими дітьми в закладах освіти району йшла мова 18.01.2018 під час інтегрованого практичного семінару заступників директорів з виховної роботи (педагогів-організаторів) та практичних психологів за темою «Створення системи психолого-педагогічної підтримки обдарованих дітей».
Справді, вчитель повинен «вирощувати» здібності кожної конкретної дитини, пропонуючи їй систему розвивальних творчих завдань щоб вповні розвинути мовні й мовленнєві здібності учня, привчити його до словотворчості й збагатити успішним власним досвідом використання мови, вгамувати творчі запити креативних дітей, реалізувати їхні можливості. Окрім того, вчитель повинен поєднувати передові освітні технології з новими віртуальними освітніми середовищами, що відкривають словесникам перспективи виявити власну методичну неординарність та творчий потенціал учнів, бо, як казав Григір Тютюнник, "талант — то крапля здібностей і море праці"...
Сьогодні інформаційне суспільство потребує творчих особистостей, тих, хто здатний самостійно мислити, приймати нестандартні рішення, адаптувати свої знання в різних галузях з використанням найсучасніших технологій. Впровадження ефективних методичних засобів, технологій пошуку, навчання, виховання й самовдосконалення обдарованих дітей — ось головна мета освітньої діяльності кожного вчителя.
З основними напрямами психолого-педагогічної підтримки учнів познайомила учасників семінару методист методичного кабінету відділу освіти Лапенко В.І. У цікавій презентації вона розкрила питання психологічного супроводу обдарованих дітей, надала педагогам психологічні поради щодо роботи зі здібними дітьми: доброзичливе й обережне оцінювання всіх видів діяльності учня, підтримка прагнення подальшого розвитку, співпраця, розумна тактовна порада, консультація, створення умов для розвитку.
Методист методичного кабінету відділу освіти Крицина Л.І. сконцентрувала увагу на формах роботи з обдарованими учнями: тематичні, творчі, індивідуальні завдання, спрямовані на розширення, поглиблення знань, консультації, спортивні та інтелектуальні ігри, турніри, конкурси, олімпіади, зустрічі з майстрами, фахівцями, гурткова робота.
Під час практичної частини семінару працівниками психологічної служби району було проведено апробацію декількох вправ щодо розвитку у дітей творчого мислення, розвитку креативності.
Спільними зусиллями учасників семінару були вироблені найбільш ефективні форми та методи роботи для розвитку та підтримки дитячої обдарованості.
|